Kas padeda ilgiau gyventi

Dermatologai pataria, ką valgyti, kad oda neišduotų tikrojo amžiaus

Galite teptis pačiais prabangiausiais ir brangiausiais kremais ir emulsijomis pasaulyje, tačiau didžiausią įtaką odos būklei vis dėlto turi maistas, kurį valgome kasdien. Jis gali būti mūsų ištikimiausias sąjungininkas arba didžiausias priešas.

Womanshealthmag.com apklausė šešis dermatologus ir paprašė jų papasakoti, kokius produktus reikėtų valgyti reguliariai, kad jie kovotų su dehidratacija, raukšlėmis ir hiperpigmentacija, dėmėmis ar netgi nuramintų egzemą ir psoriazę. Štai kokį sąrašą jie sudarė.

Avokadai

„Aš suvalgau bent vieną avokadą per savaitę. Juose yra sveikųjų mononesočiųjų rūgščių, kurios saugo ląstelių membranas ir padeda odai išlikti minkštai, lygiai ir sudrėkintai. Juose taip pat gausu fitocheminių medžiagų, kurios yra stiprūs antioksidantai, apsaugantys odą nuo pažeidimų, taip pat vitaminų ir mineralų, kurie padeda atkurti odą po pažeidimų“, – sako dermatologijos profesorius iš Minesotos universiteto medicinos mokyklos klinikos Charlesas Crutchfieldas III.

Linų sėmenys

„Visada rekomenduoju reguliariai vartoti maltus linų sėmenis ir linų sėmenų aliejų. Linų sėmenyse yra lignanų – augalinių medžiagų, kurios veikia kaip omega-3 riebalų rūgštys ir padeda kovoti su odos išbėrimais ir uždegimais, taip pat su odos išsausėjimu. Jos taip pat padeda gydyti tokius negalavimus, kaip psoriazė ir egzema.

Be to, linų sėmenų aliejus padeda nuo vidurių užkietėjimo. Tai svarbu, nes reguliarus, tinkamas tuštinimasis padeda laiku pašalinti toksinus, o tai savo ruožtu svarbu optimaliai odos sveikatai ir išvaizdai“, – sako Pietų Konektikuto dermatologijos klinikos įkūrėjas Robinas Evansas.

Sojų varškė

„Čia, Pietų Floridoje, ištisus metus kyla bėdų dėl hiperpigmentacijos ir saulės dėmių. Kad apsisaugočiau nuo šių problemų, tris ar penkis kartus per savaitę aš valgau minimaliai apdorotus sojų produktus (tokius kaip sojų varškės sūris tofu, fermentuota varškės masė tempė arba sojų pasta misas). Sojose yra fitoestragenų, kurie vadinami izoflavonais. Jie palaiko apytaką ląstelėse, dėl to oda atrodo skaistesnė ir lygesnė“, – klinikos „Vivid Face“ įsteigėjas Adamas Gropperis iš Majamio, Floridos.

Šokoladas

„Gera žinia: šokoladas sveika odai. Kakavoje yra flavanolių, kurie, kaip buvo įrodyta, pagerina odos tekstūrą ir stangrumą, kovoja su jos išsausėjimu, nes sulaiko drėgmę odos paviršiuje.

Kakavoje esantys flavanoliai taip pat pagerina kraujotaką, tad maistinės medžiagos ir deguonis daug veiksmingiau pernešami iki odos. Aš mėgstu juodą šokoladą, kurio sudėtyje kakavos yra 70 proc. ar daugiau, ir kasdien jo suvalgau keturiasdešimt gramų“, – Niujorko klinikos „Laser & Skin Care“ direktorė Arielle Kauvar.

Greipfrutai

„Mėgstu vakarieniaudamas suvalgyti šviežiai nuluptą greipfrutą. Palyginus su kitais citrusiniais vaisiais, jame daugiausia vitamino C – kurio organizmui reikia, kad gamintųsi odą išlyginantis baltymas kolagenas. Kadangi jo glikemijos indeksas žemas, jis neturi tokio stipraus poveikio cukraus kiekiui kraujyje, kaip kiti vaisiai. Tai svarbu, nes stabilus cukraus kiekis sulėtina glikaciją – natūralų senėjimo procesą, kuris ardo kolageną“, – pataria Beverli Hilso klinikos „Lancer Dermatology“ įsteigėjas Haroldas Lanceris.

Migdolai

„Kas rytą pusryčiams valgau migdolus su jogurtu. Migdolai turi priešuždegiminį poveikį, o jogurte esantys probiotikai, įrodyta, padeda nuo aknės ir egzemos. Taip pat visada rekomenduoju gerti žalią arbatą – kuo daugiau, nes joje yra polifenolių, padedančių apsaugoti odą nuo ultravioletinių saulės spindulių“, – sako dermatologijos docentė iš Niujorko Mount Sinai ligoninės Icahno medicinos mokyklos Debra Jaliman.

Šaltinis: www.DELFI.lt

0 komentarai (-ų)

Komentaras

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *